Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Fast i skogen!

Av Sofia Andersson - 15 maj 2014 09:24

Signalfel hit och signalfel dit. Sitter fast i skogen någonstans mellan Mehedeby och Marma (vi rullar sakta men säkert in till perrongen i Marma nu). Det går inte så fort. Det är tur att jag inte har bråttom till någon tenta eller föreläsning idag. Men nu så rullar vi vidare och i normal fart till Älvkarleby. Vi kommer till Gävle tids nog. Idag står det grupparbete igen på schemat och idag ska vi göra en fältstudie. Det ska bli och spännande att få delta i en sådan. Vi ska som sagt kolla/studera de som arbetar och checka av deras obekväma eller bekväma arbetsställningar. Dock är vi mest intresserade av det 'dåliga' då det är dom som är skadliga för hälsan. Sedan efter studien blir det att koppla samman detta till ett skriftligt arbete och referera till vetenskapliga artiklar. Spännande värre. Jag lämnar ett grått, mulet och regnigt Tierp och möts av solen i Skutskär. Det har varit en relativt lugn och bra natt (trots att Dessie löper än) jag är van och kan stå ut några dagar. Det borde vara över snart och nu när hon fått sitt bör hon vara nöjd. Det är ju så sjukt spännande och vi väntar med spänning på om hon blivit dräktig. :) Med detta kommer extra krav på ungarna, de får inte lyfta upp henne och de ska vara lugnt omkring henne. Ungarna är duktiga och minst lika nyfikna som vi. Det var en relativt lugn morgon också då jag inte hade bråttom till 7:47 tåget. Vilket var skönt. Stress i längden är ju inte bra. :D Nog för att de också är hållbart och jag kan hantera det så då är det lugnt. Jag hade tänkt snosa men gick ändå upp före att väckarklockan ringde, jag tänkte att de var nog lika bra. Nu är vi i Furuvik och jag överraskades av kontrollanter, och nu är vi snart i Gävle. Dags att packa ihop, ta en promenad till skolan och hoppas på en bra dag! Hade gött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 1 juni 2014 19:27


Taskig tajming!

Av Sofia Andersson - 16 maj 2014 08:53


Men vad gör de om 100 år, både fattig som en student och en uttråkad (less) sådan. Jag ska fixa med min individuella uppgift i helgen så den blir klar någon gång. Roligare helg än så blir det nog inte för mig. Finns nog inte mycket annat att göra hel...

Av Sofia Andersson - 14 maj 2014 22:32


Då var allt som 'vanligt' igen, eller nästan som vanligt. Lite speciellt är det allt. <3 Dessie kan ju faktiskt vara dräktig om än det inte är helt klart (de tar ju lite tid) så vart det iallafall minst 8 fullbordade parningar om inte fler. Men nu...

Av Sofia Andersson - 13 maj 2014 19:29


Jaaaaaaaaaa, duktigt DESSIE! :) Äntligen. Hon släppte till, till slut och lät Aramis komma nära, riktigt inpå och hon har nu blivit parad ett antal (minst 4-5) gånger. Det tog bara två dagar. Han lyckades. Så vem vet. Troligtvis så kommer det små kur...

Av Sofia Andersson - 13 maj 2014 19:20


En jättebra dag! Jag har fått gnistan åter och känner mig otroligt stolt och glad över mig själv. Att komma till skolan och få all den stöttning och lycka för min skull från alla underbara människor i "klassen" betyder massor. Så roligt att se folk b...

Presentation

Sofia heter jag och välkommen till min blogg om hälsa, träning, plugg, familjeliv och allt annat som hör till mitt liv. Jag är 32 år och läser till Hälsopedagog på Högskolan i Gävle. År 2006 blev jag mamma till en fantastisk tjej vid namn Fanny och sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards