Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Vad innebär ledighet?

Av Sofia Andersson - 10 maj 2014 11:38

Då var det lördag igen och som alltid har jag en massa måsten att göra. Jag längtar efter lite lugn och ro, men då blir jag väl uttråkad och rastlös istället. Så lika bra att bita ihop och ta dagens alla prövningar med att bita i ett surt äpple. Jag har hunnit med att äta frukost, diska, handla, vara ute och nu håller jag på att tvätta och plugga lite. På en förmiddag har jag tryckt in allt jag känner att jag inte hinner i veckorna. Och tvätta var verkligen nödvändigt. Ledig, vad är det? Dan och tjejerna hjälpte till med att sortera tvätten och Dan hjälper mig även med tvättande. Jag fick med han till tvättstugan. Annars får jag de att låta som att jag gör allt. Imorse vaknade jag kl 05: 50 (som alltid) och sedan kom Fanny upp 07:10. Så inte fick jag sova länge heller även fast det är lördag. Nackdelen med fint väder och Tierpsbyggens värdelösa persienner. Dock känner jag mig rätt pigg. Nu är det mulet och grått igen, tyvärr. Och vi som ska grilla på eftermiddagen. Man kan ju hoppas på uppehåll. Vi tog iallafall tillvara på tiden och den soliga förmiddagen genom att gå ut på gården och målade lite på vägen. Även Dessie fick gå ut en stund. :) De var skönt. Nu ska jag plugga lite igen innan Daniel kommer hit för att intervjuas och umgås med oss. Fredrik kommer väl hem snart också då han varit hos sin farmor och farfar. Lite ledigt får jag kanske ändå - kanske men 100% avslappnande är det ju inte direkt då jag ska intervjua och transkibera intervjun också på eftermiddagen/kvällen. Så uch nä. Åter till studierna! :) Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 1 juni 2014 19:27


Taskig tajming!

Av Sofia Andersson - 16 maj 2014 08:53


Men vad gör de om 100 år, både fattig som en student och en uttråkad (less) sådan. Jag ska fixa med min individuella uppgift i helgen så den blir klar någon gång. Roligare helg än så blir det nog inte för mig. Finns nog inte mycket annat att göra hel...

Av Sofia Andersson - 15 maj 2014 09:24


Signalfel hit och signalfel dit. Sitter fast i skogen någonstans mellan Mehedeby och Marma (vi rullar sakta men säkert in till perrongen i Marma nu). Det går inte så fort. Det är tur att jag inte har bråttom till någon tenta eller föreläsning idag. M...

Av Sofia Andersson - 14 maj 2014 22:32


Då var allt som 'vanligt' igen, eller nästan som vanligt. Lite speciellt är det allt. <3 Dessie kan ju faktiskt vara dräktig om än det inte är helt klart (de tar ju lite tid) så vart det iallafall minst 8 fullbordade parningar om inte fler. Men nu...

Av Sofia Andersson - 13 maj 2014 19:29


Jaaaaaaaaaa, duktigt DESSIE! :) Äntligen. Hon släppte till, till slut och lät Aramis komma nära, riktigt inpå och hon har nu blivit parad ett antal (minst 4-5) gånger. Det tog bara två dagar. Han lyckades. Så vem vet. Troligtvis så kommer det små kur...

Presentation

Sofia heter jag och välkommen till min blogg om hälsa, träning, plugg, familjeliv och allt annat som hör till mitt liv. Jag är 32 år och läser till Hälsopedagog på Högskolan i Gävle. År 2006 blev jag mamma till en fantastisk tjej vid namn Fanny och sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards