Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Nu gör jag kväller!

Av Sofia Andersson - 12 maj 2014 20:27

Vilken måndag, vilken dag. Så var helgen över. Dagen började imorse med en raketfart och en ganska bra morgon blev det också. Dock ingen kurr-i-kurr som kom och väckte mig utan en Kenzo (9 kg) som lekte med dammtussar i trappan istället (det lät dunk, dunk). Han vet hur han ska få igång mig. Hihi. Jag tror också att jag vid något tillfälle var upp och fyllde på matskålen då Zelda och Kenzo satt och krafsa i en tom matskål. Charmiga djur. Jag klev upp ett antal gånger och försökte somna om ett antal gånger men förgäves så jag klev upp ur sängen och möttes av Fanny i trappan strax före klockan halv 7. Även resten av skaran kidz kom ner självmant och sedan åt vi frukost. När vi skulle till skolan cyklade Dan med ungarna till skolan (för omväxling) då jag blev upphämtad av Sofie och hennes karl. Skönt att åka bil till Gävle, anledningen var att hinna i tid till cykeltestet som Sofie gjorde på mig. Vi började halv 9 och med ovisshet om tåget så åkte vi bil. Efter allt plugg så fixade hon testet. Jag fick cykla på 75-100w för både henne och en annan tjej. Trots förkylning så gick det ju bra. Testet (tentatiden) var slut klockan 10 men vi hann sitta och pusta ut ett tag då Sofie blev klar relativt. När klockan sedan blev 10 satte vi oss och gjorde den teoretiska testet. Så nu är det gjort. Hoppas på att resultatet blir godkänt denna gång. Hoppas hoppas hoppas. Dags för ytterliggare lite tentaåger innan jag får veta resultatet. Efter ett par timmars nötande på testledarutbildningen var det dags för grupparbete och ett väldigt intensivt och bra sådant. Vi fick i stortsett ihop våran rapport om stress i arbetslivet. Så skönt. Imorgon blir det grupparbete igen med påbörjan på nästa uppgift. Tog tåget hem till Tierp igen vid 14:37, gick sedan och handlade och efter det hälsade jag på Dessie. Hemma hos Kim och Marlene hade de inte hänt så mycket på kärleksfronten mellan Dessie och Aramis förutom att Dessie nu låter han komma lite närmare än igår. Hopplösa katt. Hihi. Så det finns ett hopp kanske om att hon tillåter Aramis snart (lagom till löpet är över). En rolig sak som gav sig till känna idag är att Zelda är dräktig så vi får väl se om det kommer några bebisar inom 3-4 veckor. Så sjukt spännande. Blev jätteglad för Marlene skull. Sedan gjorde vi middag, käkade och efter det har jag umgåtts med familjen, duschat och pluggat lite. Nu tänkte jag ta kväller. Det är skönt nu efter den hektiska tentaveckan att kunna koppla av en stund så jag tänker utnyttja lugnet före nästa storm. Efter att Fredrik har lagt sig blir det film. "Den tredje vågen". Jag hoppas att ni alla har haft en bra dag och att ni får sova gott inatt. Hörs imorgon. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 1 juni 2014 19:27


Taskig tajming!

Av Sofia Andersson - 16 maj 2014 08:53


Men vad gör de om 100 år, både fattig som en student och en uttråkad (less) sådan. Jag ska fixa med min individuella uppgift i helgen så den blir klar någon gång. Roligare helg än så blir det nog inte för mig. Finns nog inte mycket annat att göra hel...

Av Sofia Andersson - 15 maj 2014 09:24


Signalfel hit och signalfel dit. Sitter fast i skogen någonstans mellan Mehedeby och Marma (vi rullar sakta men säkert in till perrongen i Marma nu). Det går inte så fort. Det är tur att jag inte har bråttom till någon tenta eller föreläsning idag. M...

Av Sofia Andersson - 14 maj 2014 22:32


Då var allt som 'vanligt' igen, eller nästan som vanligt. Lite speciellt är det allt. <3 Dessie kan ju faktiskt vara dräktig om än det inte är helt klart (de tar ju lite tid) så vart det iallafall minst 8 fullbordade parningar om inte fler. Men nu...

Av Sofia Andersson - 13 maj 2014 19:29


Jaaaaaaaaaa, duktigt DESSIE! :) Äntligen. Hon släppte till, till slut och lät Aramis komma nära, riktigt inpå och hon har nu blivit parad ett antal (minst 4-5) gånger. Det tog bara två dagar. Han lyckades. Så vem vet. Troligtvis så kommer det små kur...

Presentation

Sofia heter jag och välkommen till min blogg om hälsa, träning, plugg, familjeliv och allt annat som hör till mitt liv. Jag är 32 år och läser till Hälsopedagog på Högskolan i Gävle. År 2006 blev jag mamma till en fantastisk tjej vid namn Fanny och sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards