Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Dessie löper igen!

Av Sofia Andersson - 11 maj 2014 21:50

Hockey, plugg och kattlöp. Ja det är min söndagskväll (har varit min söndag) det, vad gör ni/vad har ni gjort idag? Vi har ett tag haft våra föraningar och inatt var det dags för Dess att börja löpa igen. Hon gick och skrek under en timme innan hon tystnade. Det var ju en månad sedan sist nu och det blir Dessies 4e löp så jag hoppas att Aramis är redo. Vid frukosten satt hon och yla vid ytterdörren och vid 14 tiden flög hon på Cissi som kom och hämtade sina kryddor. Det är dock i början av löpet så hon har ju inte riktigt kommit igång än. Men nu får vi väl se om det blir några kattungar om cirka två månader då Dessie är hos Marlene & Kim med Aramis för parning. Weeiiii. Dock får vi ju hoppas på en fullbordad parning först och främst. Hoppas. Det vore ju så kul med kattbebisar. Jag saknar Dess dock då vi nu brukar ligga och mysa tillsammans den här tiden men istället för det har vi Kenzo och Zeldis hos oss (de är dock inte lika gosiga med mig som Dessie är). Det går ju ann det också dock, men det är Dessie jag saknar. Hockeyn maler på, på tvn och de går väl inte så bra för Sverige och Tre Kronor som ligger under (oj nu gjorde de mål). Hihi. Pluggat konstant har jag gjort sen elva idag tillsammans med Sofie. Innan jag gick iväg till gymmet vek jag den tvätt vi tvättade igår och satte ungarna i arbete då det får ta hand om sin egna vikta tvätt. Fanny frågade tidigare i veckan om hon fick åka till Johan ett tag (på söndag) idag och det fick hon. Och det passade ju perfekt. Jag tog de lugnt på gymmet (hade ju tänkt träna) för jag kände mig konstig igen med andningen. Jag inser dock hur mycket jag saknar att träna men snart "ska jag väl ha tid" för det igen. För att inte tala om ork, nog för att den ökar om jag tränar men just nu känns det som om att energin går åt till annat. Denna allergi och förkylning tar ju knäcken på en. På gymmet övade Sofie på att ta pulsen och utfärda ett konditionstest på mig, vi gjorde även ett på Linda. De är kul. Snart kan jag göra det på er andra. Efter ett par timmars nötande gick vi hem och fortsatte att plugga tillsammans hemma hos oss. Och nu har jag nog nästan fått nog för idag. Imorgon har jag omtenta, eller omprov på den teoretiska biten. Nej, den gick inte bra den heller då jag var 1 poäng ifrån godkänt. Surt, jag vet. Men men imorgon ska jag klara det. Ska vila ögonen ett tag och sedan läsa igenom alla anteckningar med mera igen. Hoppas att ni har haft en bra dag. Godnatt allesammans! :) Sov gott!

Det blivande kärleksparet! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 1 juni 2014 19:27


Taskig tajming!

Av Sofia Andersson - 16 maj 2014 08:53


Men vad gör de om 100 år, både fattig som en student och en uttråkad (less) sådan. Jag ska fixa med min individuella uppgift i helgen så den blir klar någon gång. Roligare helg än så blir det nog inte för mig. Finns nog inte mycket annat att göra hel...

Av Sofia Andersson - 15 maj 2014 09:24


Signalfel hit och signalfel dit. Sitter fast i skogen någonstans mellan Mehedeby och Marma (vi rullar sakta men säkert in till perrongen i Marma nu). Det går inte så fort. Det är tur att jag inte har bråttom till någon tenta eller föreläsning idag. M...

Av Sofia Andersson - 14 maj 2014 22:32


Då var allt som 'vanligt' igen, eller nästan som vanligt. Lite speciellt är det allt. <3 Dessie kan ju faktiskt vara dräktig om än det inte är helt klart (de tar ju lite tid) så vart det iallafall minst 8 fullbordade parningar om inte fler. Men nu...

Av Sofia Andersson - 13 maj 2014 19:29


Jaaaaaaaaaa, duktigt DESSIE! :) Äntligen. Hon släppte till, till slut och lät Aramis komma nära, riktigt inpå och hon har nu blivit parad ett antal (minst 4-5) gånger. Det tog bara två dagar. Han lyckades. Så vem vet. Troligtvis så kommer det små kur...

Presentation

Sofia heter jag och välkommen till min blogg om hälsa, träning, plugg, familjeliv och allt annat som hör till mitt liv. Jag är 32 år och läser till Hälsopedagog på Högskolan i Gävle. År 2006 blev jag mamma till en fantastisk tjej vid namn Fanny och sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards